KONTAKT/FAQ
Frameville Logo

HYR RED EPIC W

Christian: 0706 - 98 08 03

Magnus: 0709 - 73 36 73

Copyright 2017 © Frameville AB

KONTAKTA OSS

Skicka en fråga:

 
 
 

HÄR SITTER VI

Brännkyrkagatan 99

117 26 Stockholm

 

TELEFON

Christian: 070 - 698 08 03

Magnus: 070 - 973 36 73

 

E-POST

info@frameville.se

 

FAQ

01. NÄR KAN MAN HÄMTA OCH LÄMNA?

 

Utlämning och retur av utrustning sker enligt överenskommelse. Retur dock senast kl 08.00 dagen efter sista hyresdag.

 

02. KAN JAG HYRA SOM PRIVATPERSON?

 

Nej. Endast aktiva företag. Hyrestagaren behöver även uppfylla vissa krav. Exempelvis får det inte finnas några betalningsanmärkningar, registreringsbevis på hyrande bolag måste visas upp etc. Övrig information om vad som krävs för att hyra kan laddas ner här! Hyresavtal kan laddas ner här!

 

03. OM MAN HYR EN LÄNGRE PERIOD, FÅR MAN RABATT DÅ?

 

Javisst. Vi kör bland annat "4-dagars vecka". Betalar man för fyra dagar kan man ha utrustning i upp till sju dagar. Är produktionen längre än en vecka så lämnar vi gärna en offert.

 

04. OM NÅGOT GÖR SÖNDER, VAD HÄNDER DÅ?

 

Villkoren finns i sin helhet i hyresavtalet men i korthet kan man säga följande: Utrustningen är försäkrad men hyrestagaren skall själv inneha en företagsförsäkring. För det fall utrustning gått förlorad eller återlämnas defekt, ombesörjer Uthyraren, för såvitt annat ej överenskommits mellan parterna, att utrustningen återställs i det skick den var vid uthyrningstillfället. Uthyraren debiterar därefter Hyrestagaren för självrisk och andra kostnader man haft i samband med återställandet.

För det fall utrustning gått förlorad eller ej kan repareras och likvärdig begagnad utrustning ej går att återanskaffa, skall förlorad eller skadad utrustning ersättas av Hyrestagaren med ett belopp motsvarande egendomens nyvärde.